Nézed az ismerősöket, hasonszőrű vállalkozókat a közösségi hírfolyamokban.
Nézed a széles mosolyukat, a briliáns megoldásaikat, a csodás együttműködéseiket, a mindig mosolygós szelfiket, a te gyomrod meg egyre kisebb méretet ölt, ahogy a görcs, az irigység, a félelem szorítja össze. Te miért nem posztolsz hetente legalább egyszer a tökéletes sikereidről, a hegyeket is megmozgató partnerségekről, a mindig, folyamatosan megújuló projektjeidről? Miért nem vagy annyira kreatív, hogy ezt minden héten legalább egyszer, de inkább kétszer megtedd? Miért nem tudod megmutatni az eszeveszett sebességű fejlődésed bizonyítékait a világnak?
Szóval elég pocsékul érzed már magad attól, hogy más tudja, csinálja, éli azt, amit te nem.
Egyre kisebb az önbizalmad, egyre rosszabb az önértékelésed, és emiatt aztán egyre jobban visszahúzódsz, egyre sikertelenebbnek érzed magad és aztán már abba sem vágsz bele, amiért pár hete még őrülten lelkesedtél. Mert neked a héten nem sikerült egyetlen közös szelfit sem kitenned egy zseniális kezdeményezésről egy partnerrel, mert nem szereztél meg egyetlen újabb oklevelet sem, mert nem indítottad el a legújabb kampányt, holott az előző már véget ért.
Pedig vállalkozóként folyamatosan toppon kell(ene) lenned, ott kell(ene) lenned az élvonalban, állandóan jelen kell(ene) lenned, mindig minden körülmények közt láthatónak kell(ene) lenned, különben nem is létezel.
Szóval, ha már eléggé vacakul érzed magad emiatt, akkor elárulok valamit.
Nem veled van a baj, hanem azzal a szemüveggel, amit ilyenkor felveszel. Amikor görgeteg a közösségi oldalak posztjait, akkor épp felveszed a duplalencsés szemüveget. Azt a fajtát, ami másokat felnagyít, megszépít, sikeressé tesz, téged pedig összezsugorít, rútnak és sikertelennek láttat.
Amíg ez a szemüveg rajtad van, addig nem látod a valóságot
– se a másét, se a sajátodét. Ha ezen a szemüvegen keresztül tervezed az utadat, akkor nagyon, de nagyon el fogsz tévedni. A közösségi médiának rengeteg előnye van, ha képes vagy lecsupaszítva ránézni, és rengeteg hátránya, ha nem veszed le a duplalencsés szemüveget. Ha erre nem vagy hajlandó, vagy épp nem tudod, hogy kéne levenned, akkor bármit elérhetsz – de csak a felszínen. Azon a felszínen, ahol a mázon kívül semmi nincs.
Viszont ha Te a vállalkozásodba a szívedet tetted, ha a tevékenységed a valódi hivatásod, akkor kérlek, dobd el a duplalencsés szemüveged!
Egyszerűen nem érdemled meg, hogy ilyet hordj! Neked egy kristálytiszta tükörre van szükséged, amiben a saját értékeidet, a saját sikereidet tisztán láthatod, és amibe őszintén belenézhetsz. Akkor rájössz majd, hogy nincs szükséged naponta kiposztolt, állandóan mosolygós szelfikre ahhoz, hogy sikeresnek érezd magad. Fogalmazd meg magadnak, mit jelent számodra a siker – mert valószínűleg nem az, hogy egy héten hány irigyelhető posztot tettél ki.
Meg kell ismerned önmagad ahhoz, hogy felmérhesd a saját sikereidet.
Meg kell ismerned a saját ritmusod, ami szerint működsz. A tenger is attól válik élővé, hogy a hullámok sajátos ritmusával mozog. Ahhoz kiáramolhasson, vissza kell húzódnia. Ott gyűjt erőt, inspirációt ahhoz, hogy aztán újra elérje a part távolabbi pontját.
Meg kell ismerned önmagad ahhoz, hogy felállíthasd a saját sikermércédet.
Meg kell ismerned azokat az értékeket, amik benned vannak, amik szerint valódi lehetsz, amit tiszta szívvel, őszintén vállalhatsz önmagad és mások előtt is. Ha te is olyan vállalkozást építesz, amidbe a szíved-lelked benne van, akkor fog igazán működni, ha önmagad előtt sincsenek titkaid, ha nincs szégyellnivalód, ha bátran felvállalod magad.
Meg kell ismerned önmagad ahhoz, hogy valóban sikeres legyél.
Akkor fogod tudni felállítani a saját sikermércédet, ha biztosan tudod és érzed, hogy számodra – és nem a társadalom, a környezet, a konkurencia számára – mi a valódi érték.
Akkor fogod tudni önmagadat sikeresnek látni, ha mindezzel tisztában vagy. Ha nem hordasz duplalencsés szemüveget, akkor minden esélyed és lehetőséged megvan arra, hogy biztos alapokra építsd az önbizalmad és az önértékelésed.
Ha veled is előfordult már, hogy elbizonytalanodtál, akkor érdemes csatlakoznod a zárt Facebook csoportunkhoz, ahol hasonló gondolkodású vállalkozókkal beszélgethetsz, fejlődhetsz, és ahol rendszeresen hozok mini kihívásokat, hogy tisztábban láthasd önmagad és a lehetőségeidet!
Vagy egyszerűen csak kövess Facebookon és Instagramon is!