A MARKETING MUMUSA

Rengeteg kezdő és bizonyára sok gyakorlott vállalkozó érzi úgy, hogy a marketing egy óriási mumus, amivel nem képes, vagy csak nehezen tud megbirkózni.

Rengetegen vállalkoznak,

bármilyen témáról is legyen szó, óriási a verseny, és még nagyobb az információs tömeg, vagyis a marketing zaj. Már nem elég csak a tevékenységre koncentrálni, tolni kell a marketing szekerét is, különben az ember lemarad. Ráadásul az online világ elképesztő fejlődése és térnyerése még nagyobb kihívást állít elénk, és valljuk be, nem mindenki született informatikusnak, vagy akárcsak felhasználóként is gurunak.

Hatalmas a nyomás,

óriási a kihívás, a közösségi média algoritmusának változásai pedig elképesztő gyorsasággal változnak, csakhogy még jobban megnehezítse a vállalkozók dolgát a potenciális ügyfelek elérésében.

Az, aki még csak mostanában vág bele

a vállalkozásba, csak kapkodja a fejét, hogy mit, hol és hogyan kellene kommunikálnia, miközben amúgy elképesztően sok marketing tanácsadó van a piacon rémisztően sok ingyenes és fizetős anyagokkal, workshopokkal, szemináriumokkal. Mind azért vannak, hogy Téged, vállalkozót segítsen felpörgetni a kommunikációd. És ez jó! Mármint az, hogy van segítség. De a dilemma már ott kezdődik, hogy miben is lenne szükséged segítségre, ha az egész marketinges témát csak egy nagy katyvasznak látod, azt sem tudod, hol fogd meg.

A nyomás nő, a zavarodottság egyre nagyobb,

ahogy az ijedtség is, hogy ezt te sosem leszel képes rendesen, de még talán rendetlenül sem csinálni, mert a marketing egy hatalmas, megfoghatatlan, véget nem érő küzdelem a vevők figyelméért, ráadásul hatalmas pénznyelő, ami kifosztja a kasszát. És ha már letöltöttél egy csomó anyagot, meghallgattál egy rakás videót, elolvastál számtalan könyvet a témában és még mindig nem tudod alkalmazni, akkor csalódottnak és átvertnek érzed magad. Megértelek, hidd el! Marketingesként is éreztem így magam, nem is egyszer!

A marketing egy szakma,

és a marketingeseknek is szép kihívás követni a fejlődését, nemhogy egy vállalkozónak, akinek nem ez a tevékenysége. Még jó, hogy frászt kapsz tőle!

Viszont nem kell, hogy így legyen!

Mivel a túlélésedet, a növekedésedet szolgálja,

ezért mégiscsak érdemes vele foglalkoznod. Na nem azt mondom, hogy profin, de alapszinten mindenképp érdemes vele tisztában lenned. Sőt, tovább megyek! Első körben a marketinghez fűződő viszonyodat érdemes tisztába tenned! Amíg mumusként tekintesz rá, addig az is marad. A mumusok pedig nem szolgálják nagyon a céljaidat: kiszámíthatatlanok, ijesztőek, irányíthatatlanok, és az embernek csak görcsbe rántják a gyomrát. Viszont mihelyst megérted és megszelídíted a hozzá fűződő viszonyodat, képes leszel meglátni a benne rejlő szépséget és lehetőségeket és képessé válsz arra, hogy használni tudd a céljaid elérése érdekében.

Éppen ezért hoztam létre

a Barátságos marketing kihívást, amelyben Te is részt vehetsz a Magabiztos vállalkozók Facebook csoportjában 2020. július 20-24. között. A kihívás ingyenes, és ha szeretnél tovább fejlődni, akkor arra is biztosítok lehetőséget, de erről picit később.

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre,

akkor most gyorsan tedd meg, mert a későbbi fizetős programok árából a hírlevelet olvasóknak kedvezmény jár, illetve még egyéb plusz lehetőségekkel, ajándékokkal is várlak!

Szóval most két dolgod van:

  1. Lépj be a Magabiztos vállalkozók Facebook csoportjába
  2. Iratkozz fel a hírlevelemre, ha még nem tetted volna